«نهضت جنگل» در مسیر «سینماحقیقت»/ مشارکت مردم در بهبود محیط زیست

حامد سعادت تهیه‌کننده و کارگردان مستند «نهضت جنگل» امیدوار است این مستند برای حضور در هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» آماده شود.

حامد سعادت تهیه کننده و کارگردان مستند «نهضت جنگل» در گفت‌وگو با میراث آریا، در پاسخ به این پرسش که این اثر در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «نهضت جنگل» در روزهای پایانی خود است. در حال حاضر اواخر تدوین مبتنی بر متنی که نوشته ایم، هستیم و این پروسه مقداری زمان بر بوده است. ولی به امید خدا به زودی این مرحله نیز به پایان می‌رسد و بعد از آن به سراغ صداگذاری و مراحل نهایی می‌رویم. 

او ادامه داد: سوژه اصلی این مستند از عکسی قدیمی به دست آمده که در این عکس دختربچه‌ای نزد پدر ایستاده و گوشواره‌هایش را برای ساخت جنگل اهدا می‌کند. آن عکس مربوط به شهین اطهری است که گوشواره‌های خود را برای پرداخت هزینه‌های کاشت جنگل قائم اهدا می‌کند و به عنوان راوی در این مستند حضور دارد. بخش‌های روایت خانم اطهری نیز به طور کامل انجام شده است. 

سعادت در پایان گفت: تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا بهترین نسخه از «نهضت جنگل» به جشنواره برسد. به امید خدا اگر این مستند موردپسند هیات انتخاب قرار بگیرد، اولین نمایش خود را در جشنواره هجدهم «سینماحقیقت» خواهد داشت. 

موضوع مستند «نهضت جنگل» مشارکت مردم در بهبود محیط زیست خود است. این فیلم درباره این موضوع است که مردم کرمان برای رفع معضل گرد و خاک شهر، جنگلی را در مسیر باد ایجاد می‌کنند. سوژه اصلی این مستند از عکسی قدیمی به دست آمده که در این عکس دختربچه‌ای نزد پدر ایستاده و گوشواره‌هایش را برای ساخت جنگل اهدا می‌کند. آن عکس مربوط به شهین اطهری است که گوشواره‌های خود را برای پرداخت هزینه‌های کاشت جنگل قائم اهدا می‌کند. 

«نهضت جنگل» چهارمین پروژه حامد سعادت با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070800629
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha